ການເຂົ້າມາຂອງອັກສອນທຳ ສູ່ອານາຈັກລາວ ແລະ ສາຍພົວພັນລະຫວ່າງອັກສອນທຳ ແລະ ອັກສອນລາວ

ປັດຈຸບັນນີ້ ສປປ ລາວ ແຕ່ລະແຂວງກໍມີວັດວາອາຮາມທີ່ເກົ່າແກ່ ແລະ ສ້າງຂຶ້ນມາໃໝ່ຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ແຕ່ລະວັດກໍຍັງມີໜັງສືທໍາຂຽນໃສ່ໃບລານ ທີ່ເປັນພະຄໍາສອນຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ ແລະ ຄວາມຮູ້ຕ່າງໆຂອງຄົນບູຮານ. ຄວາມຈິງແລ້ວ ອັກສອນນີ້ແຕ່ເດີມແມ່ນອັກສອນບາລີ ທີ່ໃຊ້ຢູ່ໃນປະເທດອິນເດຍຕອນໃຕ້, ເພິ່ນໃຊ້ອັກສອນທຳ ຫຼື ອັກສອນບາລີນີ້ ບັນທຶກພະທຳຄໍາສອນ ຂອງພະພຸດທະສາສະໜານິກາຍຫິນະຍານເອີ້ນວ່າ ພະໄຕປີດົກ, ຊົນຊາດລາວເຮົາໄດ້ຮັບເອົາພະໄຕປີດົກດັ່ງກ່າວມາສຶກສາຮ່ຳຮຽນຂຽນອ່ານ “ທຳມະ” ອັນເປັນສັງສອນພະພຸດທະເຈົ້າ ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງເອີ້ນວ່າ “ອັກສອນທໍາ” ຫຼື “ຕົວທໍາ”

ຕາມປື້ມແບບຮຽນ ພາສາລາວ ຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາປີທີ 5 (ສະບັບປີ 2014) ບົດທີ 16 ໄດ້ລະບຸວ່າ: ໃນສະຕະວັດທີ VIII ອານາຈັກລາວມີຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງ ແລະ ມີອານາເຂດກວ້າງ ຂວາງ. ຕາມພົງສາວະດານກ່າວວ່າ ຂຸນບູລົມໄດ້ແຕ່ງຕັ້ງໃຫ້ລູກຊາຍທັງ 7 ຄົນໄປຄອງເມືອງ ຕ່າງໆ, ໃນນັ້ນ ຂຸນລໍຖືກມາປົກຄອງເມືອງຊວາ ປ່ຽນເປັນ ຊຽງດົງ, ຊຽງທອງ ຕາມລຳດັບ, ປະຊາຊົນເຮົາ ໄດ້ພາກັນສ້າງບ້ານເມືອງຂອງຕົນໃຫ້ຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງ ຜ່ານເວລາມາດົນນານຈົນ ຮອດສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ ໃນສະຕະວັດທີ XIV ພະອົງໄດ້ທ້ອນໂຮມເຂດແຄວ້ນອານາຈັກເລັກໆ ນ້ອຍໆ ທີ່ຍາດແຍ່ງຊີງອໍານາດກັນຢູ່ເລື້ອຍໆນັ້ນ ເຂົ້າເປັນອານາຈັກດຽວກັນດຽວກັນຊື່ວ່າ ອານາຈັກລາວລ້ານຊ້າງ ໂດຍເອົາເມືອງຊຽງທອງເປັນເມືອງຫຼວງ, ເມື່ອທຳການທ້ອນໂຮມສຳເລັດແລ້ວ ເຫັນວ່າປະຊາຊົນສ່ວນຫຼາຍ ຍັງນັບຖືບັນພະບຸລຸດ ແລະ ຜີຟ້າຜີແຖນຢູ່ ສ່ວນພຸດທະສາສະໜາ ລັດທິມະຫາຍານ ທີ່ເຄີຍຖືມານັ້ນພັດຈືດຈາງໄປ; ພະອົງຈຶ່ງໄດ້ຂໍເອົາພະພຸດທະສາສະໜານິກາຍ ຫິນະຍານມາຈາກປະເທດຂະເໝນ, ເຈົ້າຊີວິດປະເທດຂະເໝນໄດ້ສົ່ງພະສົງ, ນັກປາດອາຈານ ເອົາພະບາງ ແລະ ຄຳພີພະໄຕປີດົກ ທີ່ຂຽນເປັນພາສາບາລີເຂົ້າມາສູ່ອານາຈັກລ້ານຊ້າງ. ຫຼາຍສິບປີຕໍ່ມາເມືອງຊຽງທອງ ເຊິ່ງເປັນນະຄອນຫຼວງສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ ກໍໄດ້ປ່ຽນຊື່ເປັນນະຄອນຫຼວງພະບາງ ຕາມຊື່ຂອງພະພຸດທະຮູບສັກສິດອົງນີ້, ເມື່ອມາເຖິງສະໄໝພະເຈົ້າໂພທິສາ ລະລາດ ພະພຸດທະສາສະໜາຍິ່ງຮຸ່ງເຮືອງຂຶ້ນຕື່ມ ເພາະວ່າພະອົງມີຄວາມເຫຼື້ອມໃສໃນພະພຸດທະສາສະໜາ

ປີ ຄ.ສ 1527 ພະອົງໄດ້ອອກຄຳສັ່ງໃຫ້ບ່າວໄພ່ພົນລະເມືອງເລີກນັບຖືຜີຟ້າຜີແຖນ ທີ່ ເຄີຍນັບຖືມາແຕ່ບູຮານນັ້ນເສຍໝົດ ໂດຍໃຫ້ຖອນບັນດາຫໍຜີ, ກວ້ານ, ສານ ອັນເປັນບ່ອນ ຢູ່ ແລະ ທໍາພິທີໄຫວ້ຜີແຖນເຫຼົ່ານັ້ນ ແລ້ວສ້າງວັດຂຶ້ນມາແທນ ເປັນແຫ່ງທຳອິດ ເອີ້ນວ່າວັດ ສັງຄະໂລກ. ຕໍ່ມາກໍໄດ້ສ້າງວັດຫຼາຍບ່ອນເຊັ່ນ: ວັດຊຽງດົງ, ວັດຊຽງທອງ, ວັດວິຊຸນ

ສາຍພົວພັນລະຫວ່າງອັກສອນທຳ ແລະ ອັກສອນລາວ

ອັກສອນທໍາ ແລະ ອັກສອນລາວ ມີຮູບຮ່າງ ແລະ ໂຄງປະກອບທີ່ໃກ້ຄຽງກັນຫຼາຍ ຄວາມຈິງແລ້ວອັກສອນທໍາແມ່ນອັກສອນລາວບູຮານທີ່ເກົ່າແກ່ ເຊິ່ງມີມາແຕ່ສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ, ໃນຕົ້ນສະຕະວັດທີ XX ຕົວອັກສອນລາວຍັງມີຢູ່ 2 ແບບຄື:

  • ຕົວລາວທີ່ໄດ້ມາຈາກສັນສະກິດໃຊ້ໃນທາງລັດຖະການ ເພື່ອບັນທຶກເຫດການທາງປະຫວັດສາດ, ການປົກຄອງ ແລະ ການພົວພັນອື່ນໆທາງສັງຄົມ.
  • ຕົວລາວທີ່ດັດແປງມາຈາກພາສາບາລີໃຊ້ສູດຮຽນ ແລະ ບັນທຶກພະທຳອັນເປັນຄຳສອນ ຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ

ໃນປີ ຄ.ສ 1929 ໄດ້ວາງແຜນຟື້ນຟູການສຶກສາທາງພຸດທະສາສະໜາ ຈັດຕັ້ງໂຮງຮຽ ບາລີຂຶ້ນ ໂດຍມີຍາພໍ່ມະຫາແກ້ວເປັນຄູສອນ, ຈັດຕັ້ງຫໍສະໝຸດຂຶ້ນແລ້ວໂຮມເອົາໜັງສືລາວ ແລະ ໜັງສືທຳທີ່ເກົ່າແກ່ມາໄວ້ ເພື່ອເປັນເອກະສານໃນການຄົ້ນຄວ້າ, ພ້ອມນັ້ນກໍຈັດຕັ້ງອົງການທີ່ຊື່ວ່າ ພຸດທະບັນດິດສະພາຈັນທະບູລີ” ໂດຍແມ່ນເຈົ້າເພັດຊະລາດເປັນປະທານ. ສະພານີ້ປະກອບມີຄະນະກໍາມະການອີກ 9 ທ່ານ ຮ່ວມກັນຄົ້ນຄວ້າຫາທາງປັບປຸງອັກສອນລາວໃຫ້ດີຂຶ້ນແຕ່ການ ຄົ້ນຄວ້ານັ້ນພັດໄດ້ມີແນວຄິດທີ່ແຕກຕ່າງກັນເປັນ 3 ຝ່າຍຄື:

  • ພວກທີ 1 ເຫັນວ່າໃຫ້ຖິ້ມຕົວອັກສອນລາວ ແລ້ວນໍາເອົາຕົວອັກສອນຝຣັ່ງມາໃຊ້ແທນ
  • ພວກທີ 2 ເຫັນວ່າໃຫ້ຮັກສາຕົວອັກສອນລາວທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ ຖ້າວ່າຍັງບໍ່ພໍໃຊ້ຕາມພາສາບາລີກໍໃຫ້ຕື່ມເຄື່ອງໝາຍອັນໃດອັນໜຶ່ງໃສ່ຕົວອັກສອນເຫຼົ່ານັ້ນ
  • ພວກທີ 3 ເຫັນວ່າຄວນຕື່ມອັກສອນ ທີ່ບໍ່ພຽງພໍນັ້ນເຂົ້າມາອີກ ແຕ່ຕ້ອງສຶກສາຄົ້ນຄວ້າເອົາຕາມແຜ່ນສິລາຈາລຶກເກົ່າໆ ຖ້າບໍ່ມີແທ້ໃຫ້ດັດແປງເອົາຕົວທໍາມາໃຊ້

ສະນັ້ນ, ຜ່ານການປັບປຸງແຕ່ລະໄລຍະ ຕົວອັກສອນລາວກໍບໍ່ມີການປ່ຽນແປງຫຼາຍເພາະ ພວກເພິ່ນອີງໃສ່ຕົວອັກສອນບາລີເປັນຫຼັກ ເຊິ່ງເຮົາໄດ້ເຫັນຮູບຮ່າງ ໂຄງປະກອບ ແລະ ຫຼັກ ໄວ ຍາກອນແມ່ນຄືກັນກັບພາສາບາລີເຊັ່ນ:

  • ສະຫຼະ ແລະ ພະຍັນຊະນະມີຮູບຮ່າງມົນ
  • ການປະກອບພະຍາງ ຄໍາ ແລະ ວະລີ ໃຊ້ສະຫຼະ, ພະຍັນຊະນະ ແລະ ວັນນະຍຸດ
  • ສະຫະປະກອບຢູ່ທາງໜ້າ, ທາງຫຼັງ, ທາງລຸ່ມ ແລະ ທາງເທິງ.
  • ຫຼັກໄວຍາກອນກໍ່ແບ່ງເປັນ 4 ພາກຄື: ອັກຂະຫຼະວິທີ, ວະຈີວິພາກ, ວາກະຍະສຳພັນ ແລະ ສັນທະລັກສະນະ

ອັກສອນທຳ ມີພະຍັນຊະນະປ່ຽວ ທີ່ໃຊ້ຂຽນໃນພາສາບາລີ ແລະ ຄຳໃນພາສາລາວທັງໝົດ 38 ຕົວ ໂດຍເອີ້ນຊື່ເພື່ອຄວາມຈື່ງ່າຍ ເຊີ່ງມື້ນີ້ ອິນໄຊລາວ ໄດ້ນຳເອົາບາງສ່ວນມາໃຫ້ທຸກຄົນໄດ້ເບີ່ງ  

ພະຍັນຊະນະປະສົມ ແມ່ນໄດ້ມາຈາກການເອົາພະຍັນຊະນະ ຫ ມາປະສົມກັບພະຍັນຊະນະປ່ຽວ ບາງຕົວ ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຮູບ ແລະ ສຽງໃໝ່ ມີຢູ່ 6 ຕົວດັ່ງນີ້:​

ພະຍັນຊະນະເຟື້ອງ ຫຼື ຕົວເຟື້ອງ ແມ່ນພະຍັນຊະນະປ່ຽວຈຳນວນໜຶ່ງ ທີ່ດັດແປງຮູບຮ່າງໃຫ້ເໝາະສົມໃນເວລານຳໄປປະກອບເປັນຄຳເວົ້າຕ່າງໆດັ່ງລຸ່ມນີ້:

ປັດຈຸບັນນີ້ ສປປ ລາວ ແຕ່ລະແຂວງກໍມີວັດວາອາຮາມທີ່ເກົ່າແກ່ ແລະ ສ້າງຂຶ້ນມາໃໝ່ຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ແຕ່ລະວັດກໍຍັງມີໜັງສືທໍາຂຽນໃສ່ໃບລານ ທີ່ເປັນພະຄໍາສອນຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ ແລະ ຄວາມຮູ້ຕ່າງໆຂອງຄົນບູຮານ. ຄວາມຈິງແລ້ວ ອັກສອນນີ້ແຕ່ເດີມແມ່ນອັກສອນບາລີ ທີ່ໃຊ້ຢູ່ໃນປະເທດອິນເດຍຕອນໃຕ້, ເພິ່ນໃຊ້ອັກສອນທຳ ຫຼື ອັກສອນບາລີນີ້ ບັນທຶກພະທຳຄໍາສອນ ຂອງພະພຸດທະສາສະໜານິກາຍຫິນະຍານເອີ້ນວ່າ ພະໄຕປີດົກ, ຊົນຊາດລາວເຮົາໄດ້ຮັບເອົາພະໄຕປີດົກດັ່ງກ່າວມາສຶກສາຮ່ຳຮຽນຂຽນອ່ານ “ທຳມະ” ອັນເປັນສັງສອນພະພຸດທະເຈົ້າ ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງເອີ້ນວ່າ “ອັກສອນທໍາ” ຫຼື “ຕົວທໍາ”

ຕາມປື້ມແບບຮຽນ ພາສາລາວ ຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາປີທີ 5 (ສະບັບປີ 2014) ບົດທີ 16 ໄດ້ລະບຸວ່າ: ໃນສະຕະວັດທີ VIII ອານາຈັກລາວມີຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງ ແລະ ມີອານາເຂດກວ້າງ ຂວາງ. ຕາມພົງສາວະດານກ່າວວ່າ ຂຸນບູລົມໄດ້ແຕ່ງຕັ້ງໃຫ້ລູກຊາຍທັງ 7 ຄົນໄປຄອງເມືອງ ຕ່າງໆ, ໃນນັ້ນ ຂຸນລໍຖືກມາປົກຄອງເມືອງຊວາ ປ່ຽນເປັນ ຊຽງດົງ, ຊຽງທອງ ຕາມລຳດັບ, ປະຊາຊົນເຮົາ ໄດ້ພາກັນສ້າງບ້ານເມືອງຂອງຕົນໃຫ້ຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງ ຜ່ານເວລາມາດົນນານຈົນ ຮອດສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ ໃນສະຕະວັດທີ XIV ພະອົງໄດ້ທ້ອນໂຮມເຂດແຄວ້ນອານາຈັກເລັກໆ ນ້ອຍໆ ທີ່ຍາດແຍ່ງຊີງອໍານາດກັນຢູ່ເລື້ອຍໆນັ້ນ ເຂົ້າເປັນອານາຈັກດຽວກັນດຽວກັນຊື່ວ່າ ອານາຈັກລາວລ້ານຊ້າງ ໂດຍເອົາເມືອງຊຽງທອງເປັນເມືອງຫຼວງ, ເມື່ອທຳການທ້ອນໂຮມສຳເລັດແລ້ວ ເຫັນວ່າປະຊາຊົນສ່ວນຫຼາຍ ຍັງນັບຖືບັນພະບຸລຸດ ແລະ ຜີຟ້າຜີແຖນຢູ່ ສ່ວນພຸດທະສາສະໜາ ລັດທິມະຫາຍານ ທີ່ເຄີຍຖືມານັ້ນພັດຈືດຈາງໄປ; ພະອົງຈຶ່ງໄດ້ຂໍເອົາພະພຸດທະສາສະໜານິກາຍ ຫິນະຍານມາຈາກປະເທດຂະເໝນ, ເຈົ້າຊີວິດປະເທດຂະເໝນໄດ້ສົ່ງພະສົງ, ນັກປາດອາຈານ ເອົາພະບາງ ແລະ ຄຳພີພະໄຕປີດົກ ທີ່ຂຽນເປັນພາສາບາລີເຂົ້າມາສູ່ອານາຈັກລ້ານຊ້າງ. ຫຼາຍສິບປີຕໍ່ມາເມືອງຊຽງທອງ ເຊິ່ງເປັນນະຄອນຫຼວງສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ ກໍໄດ້ປ່ຽນຊື່ເປັນນະຄອນຫຼວງພະບາງ ຕາມຊື່ຂອງພະພຸດທະຮູບສັກສິດອົງນີ້, ເມື່ອມາເຖິງສະໄໝພະເຈົ້າໂພທິສາ ລະລາດ ພະພຸດທະສາສະໜາຍິ່ງຮຸ່ງເຮືອງຂຶ້ນຕື່ມ ເພາະວ່າພະອົງມີຄວາມເຫຼື້ອມໃສໃນພະພຸດທະສາສະໜາ

ປີ ຄ.ສ 1527 ພະອົງໄດ້ອອກຄຳສັ່ງໃຫ້ບ່າວໄພ່ພົນລະເມືອງເລີກນັບຖືຜີຟ້າຜີແຖນ ທີ່ ເຄີຍນັບຖືມາແຕ່ບູຮານນັ້ນເສຍໝົດ ໂດຍໃຫ້ຖອນບັນດາຫໍຜີ, ກວ້ານ, ສານ ອັນເປັນບ່ອນ ຢູ່ ແລະ ທໍາພິທີໄຫວ້ຜີແຖນເຫຼົ່ານັ້ນ ແລ້ວສ້າງວັດຂຶ້ນມາແທນ ເປັນແຫ່ງທຳອິດ ເອີ້ນວ່າວັດ ສັງຄະໂລກ. ຕໍ່ມາກໍໄດ້ສ້າງວັດຫຼາຍບ່ອນເຊັ່ນ: ວັດຊຽງດົງ, ວັດຊຽງທອງ, ວັດວິຊຸນ

ສາຍພົວພັນລະຫວ່າງອັກສອນທຳ ແລະ ອັກສອນລາວ

ອັກສອນທໍາ ແລະ ອັກສອນລາວ ມີຮູບຮ່າງ ແລະ ໂຄງປະກອບທີ່ໃກ້ຄຽງກັນຫຼາຍ ຄວາມຈິງແລ້ວອັກສອນທໍາແມ່ນອັກສອນລາວບູຮານທີ່ເກົ່າແກ່ ເຊິ່ງມີມາແຕ່ສະໄໝເຈົ້າຟ້າງຸ່ມ, ໃນຕົ້ນສະຕະວັດທີ XX ຕົວອັກສອນລາວຍັງມີຢູ່ 2 ແບບຄື:

  • ຕົວລາວທີ່ໄດ້ມາຈາກສັນສະກິດໃຊ້ໃນທາງລັດຖະການ ເພື່ອບັນທຶກເຫດການທາງປະຫວັດສາດ, ການປົກຄອງ ແລະ ການພົວພັນອື່ນໆທາງສັງຄົມ.
  • ຕົວລາວທີ່ດັດແປງມາຈາກພາສາບາລີໃຊ້ສູດຮຽນ ແລະ ບັນທຶກພະທຳອັນເປັນຄຳສອນ ຂອງພະພຸດທະເຈົ້າ

ໃນປີ ຄ.ສ 1929 ໄດ້ວາງແຜນຟື້ນຟູການສຶກສາທາງພຸດທະສາສະໜາ ຈັດຕັ້ງໂຮງຮຽ ບາລີຂຶ້ນ ໂດຍມີຍາພໍ່ມະຫາແກ້ວເປັນຄູສອນ, ຈັດຕັ້ງຫໍສະໝຸດຂຶ້ນແລ້ວໂຮມເອົາໜັງສືລາວ ແລະ ໜັງສືທຳທີ່ເກົ່າແກ່ມາໄວ້ ເພື່ອເປັນເອກະສານໃນການຄົ້ນຄວ້າ, ພ້ອມນັ້ນກໍຈັດຕັ້ງອົງການທີ່ຊື່ວ່າ ພຸດທະບັນດິດສະພາຈັນທະບູລີ” ໂດຍແມ່ນເຈົ້າເພັດຊະລາດເປັນປະທານ. ສະພານີ້ປະກອບມີຄະນະກໍາມະການອີກ 9 ທ່ານ ຮ່ວມກັນຄົ້ນຄວ້າຫາທາງປັບປຸງອັກສອນລາວໃຫ້ດີຂຶ້ນແຕ່ການ ຄົ້ນຄວ້ານັ້ນພັດໄດ້ມີແນວຄິດທີ່ແຕກຕ່າງກັນເປັນ 3 ຝ່າຍຄື:

  • ພວກທີ 1 ເຫັນວ່າໃຫ້ຖິ້ມຕົວອັກສອນລາວ ແລ້ວນໍາເອົາຕົວອັກສອນຝຣັ່ງມາໃຊ້ແທນ
  • ພວກທີ 2 ເຫັນວ່າໃຫ້ຮັກສາຕົວອັກສອນລາວທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ ຖ້າວ່າຍັງບໍ່ພໍໃຊ້ຕາມພາສາບາລີກໍໃຫ້ຕື່ມເຄື່ອງໝາຍອັນໃດອັນໜຶ່ງໃສ່ຕົວອັກສອນເຫຼົ່ານັ້ນ
  • ພວກທີ 3 ເຫັນວ່າຄວນຕື່ມອັກສອນ ທີ່ບໍ່ພຽງພໍນັ້ນເຂົ້າມາອີກ ແຕ່ຕ້ອງສຶກສາຄົ້ນຄວ້າເອົາຕາມແຜ່ນສິລາຈາລຶກເກົ່າໆ ຖ້າບໍ່ມີແທ້ໃຫ້ດັດແປງເອົາຕົວທໍາມາໃຊ້

ສະນັ້ນ, ຜ່ານການປັບປຸງແຕ່ລະໄລຍະ ຕົວອັກສອນລາວກໍບໍ່ມີການປ່ຽນແປງຫຼາຍເພາະ ພວກເພິ່ນອີງໃສ່ຕົວອັກສອນບາລີເປັນຫຼັກ ເຊິ່ງເຮົາໄດ້ເຫັນຮູບຮ່າງ ໂຄງປະກອບ ແລະ ຫຼັກ ໄວ ຍາກອນແມ່ນຄືກັນກັບພາສາບາລີເຊັ່ນ:

  • ສະຫຼະ ແລະ ພະຍັນຊະນະມີຮູບຮ່າງມົນ
  • ການປະກອບພະຍາງ ຄໍາ ແລະ ວະລີ ໃຊ້ສະຫຼະ, ພະຍັນຊະນະ ແລະ ວັນນະຍຸດ
  • ສະຫະປະກອບຢູ່ທາງໜ້າ, ທາງຫຼັງ, ທາງລຸ່ມ ແລະ ທາງເທິງ.
  • ຫຼັກໄວຍາກອນກໍ່ແບ່ງເປັນ 4 ພາກຄື: ອັກຂະຫຼະວິທີ, ວະຈີວິພາກ, ວາກະຍະສຳພັນ ແລະ ສັນທະລັກສະນະ

ອັກສອນທຳ ມີພະຍັນຊະນະປ່ຽວ ທີ່ໃຊ້ຂຽນໃນພາສາບາລີ ແລະ ຄຳໃນພາສາລາວທັງໝົດ 38 ຕົວ ໂດຍເອີ້ນຊື່ເພື່ອຄວາມຈື່ງ່າຍ ເຊີ່ງມື້ນີ້ ອິນໄຊລາວ ໄດ້ນຳເອົາບາງສ່ວນມາໃຫ້ທຸກຄົນໄດ້ເບີ່ງ  

ພະຍັນຊະນະປະສົມ ແມ່ນໄດ້ມາຈາກການເອົາພະຍັນຊະນະ ຫ ມາປະສົມກັບພະຍັນຊະນະປ່ຽວ ບາງຕົວ ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຮູບ ແລະ ສຽງໃໝ່ ມີຢູ່ 6 ຕົວດັ່ງນີ້:​

ພະຍັນຊະນະເຟື້ອງ ຫຼື ຕົວເຟື້ອງ ແມ່ນພະຍັນຊະນະປ່ຽວຈຳນວນໜຶ່ງ ທີ່ດັດແປງຮູບຮ່າງໃຫ້ເໝາະສົມໃນເວລານຳໄປປະກອບເປັນຄຳເວົ້າຕ່າງໆດັ່ງລຸ່ມນີ້:

More from author

Related posts

Advertismentspot_img

Latest posts

ນໍ້າຕົກຕາດສະແນນ ເມືອງບໍ່ແຕນ ເປີດໃຫ້ທ່ຽວຊົມເປັນທາງການ!

ໃນວັນທີ 23 ກຸມພາ 2024 ທີ່ຜ່ານມາ ໄດ້ມີພິທີເປີດແຫຼ່ງທ່ອງທ່ຽວ “ນໍ້າຕົກຕາດສະແນນ” ເມືອງບໍ່ແຕນ, ແຂວງໄຊຍະບູລີ ຢ່າງເປັນທາງການ ໂດຍມີ ທ່ານ ພົນໂທ ສຸວອນ ເລືອງບຸນມີ, ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ, ທ່ານ ພົງສະຫວັນ ສິດທະວົງ, ເຈົ້າແຂວງໄຊຍະບູລີ, ມີຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ມີພະແນກການກ່ຽວຂອງຂອງແຂວງ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເຂົ້າຮ່ວມ.

ເພງປະກອບຮູບເງົາ “ບໍ່ເຄີຍລືມ” ປ່ອຍອອກມາແລ້ວ!

ຮູບເງົາ "ບໍ່ເຄີຍລືມ" ເປັນຮູບເງົາທີ່ ສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ຮີດຄອງປະເພນີ ຂອງລາວເຮົາ ໂດຍ ສະເພາະ ແມ່ນການນຳສະເໜີແຫຼ່ງທ່ອງທ່ຽວຕ່າງໆ ຢູ່ທີ່ ເມືອງ ວັງວຽງ ແລະ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ປັດຈຸບັນໄດ້ປ່ອຍເພງປະກອບຮູບເງົາອອກມາແລ້ວ

Vietjet ເລີ່ມ​ເປີດເສັ້ນ​ທາງ​ບິນກົງທຳ​ອິດ​ເຊື່ອມຕໍ່​ ນະ​ຄອນ​ຫຼວງ​ ວຽງ​ຈັນ ແລະ ໂຮ່​ຈີ​ມິນ, ລາຄາປະຢັດພຽງແຕ່ 0 ໂດລາ ເລີ່ມຕົ້ນວັນທີ 1-8 ມີນານີ້

(ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ວັນທີ 25 ກຸມພາ 2024) - ສາຍການບິນເອກະຊົນໃຫຍ່ທີ່ສຸດຂອງຫວຽດນາມ Vietjet, ໄດ້ເປີດຖ້ຽວບິນທຳອິດທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ນະຄອນຫຼວງຂອງ ສປປ ລາວ ກັບ ສູນກາງດ້ານເສດຖະກິດຂອງຫວຽດນາມ ນະຄອນໂຮ່ຈີມິນ. ຄາດວ່າຈະເປັນເສັ້ນທາງທີ່ປະຢັດເວລາ ແລະ ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສໍາລັບການເດີນທາງລະຫວ່າງສອງປະເທດ, ພ້ອມທັງມອບໂອກາດໃນການທ່ອງທ່ຽວ, ການຄ້າຂາຍ ແລະ ການພັດທະນາເສດຖະກິດ.

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!